صفحه نخست انجمن ها طراحی محصول بایدهای طراحی محصول

  • بایدهای طراحی محصول

     mana بروز رسانی شده 4 ماه, 2 هفته پیش 1 عضو · 3 نوشته ها
  • mana

    کاربر
    1400/03/14 در 2:06 ق.ظ

    نویسنده کتاب something really new میگه برای خلق محصول نوآورانه سه گام وجود دارد:

    1. یافتن دلیل استفاده مردم از محصول

    2.ترسیم مراحلی که کاربر باید طی کند

    3. حذف مراحل، تا رسیدن به ساده ترین فرایند

    سادگی، رمز بهتر بودنه.

    طبق مدل رفتاری فاگ، عناصر سادگی این شش تاست:

    ۱. زمان انجام کار

    ۲. هزینه مالی انجام کار

    ۳. زحمت فیزیکی

    ۴. تلاش و تمرکز ذهنی (cognitive load)

    ۵. بهنجاری اجتماعی (آن کار در نظر عموم چقدر پذیرفته است)

    ۶. داشتن روال معمول شبیه سایر محصولات (قانون Jacob)

  • mana

    کاربر
    1400/03/14 در 1:40 ب.ظ

    پرسونا

    پرسونا کاربر بالقوه محصول شما محسوب می‌شه و اگر شما قبل از لانچ محصول به درستی تشخیص دهید که چه کسانی از محصول شما استفاده خواهند کرد، محصول پذیرفتنی‌تری را طراحی و ارائه می‌کنید.

    مرحله اول: پایلوت پرسونا (Pilot Persona)

    در این مرحله طراح بر اساس “فرضیات” و “بدیهیات” کاربرانی را فرض کرده و برای آن‌ها پروفایل تشکیل می‌دهد.
    پروفایل کاربران شامل مشخصات فردی و ویژگی‌های شخصیتی و رفتاری آن‌ها می‌شود.

    بسیاری از طراحان به این مرحله بسنده کرده از مراحل بعدی غفلت می‌کنند. در این موارد پایلوت پرسونا به عنوان پرسونای نهایی در نظر گرفته می‌شود که اشتباه است.

    در مراحل بعدی افرادی با ویژگی‌هایی شبیه به پایلوت پرسونا جهت تحقیقات میدانی انتخاب می‌شوند و از آن‌ها نظرسنجی می‌شود.

    مرحله دوم: پرسونای هدفمند (Goal oriented presona)

    از طریق مصاحبه یا پرسشنامه درمی‌یابیم که هدف اصلی کاربران از استفاده از محصول چیست. این هدف باید بیانگر تمامی احساسات کاربر در حین استفاده از محصول باشد.

    مرحله سوم: پرسونای نقش آفرین (Role playing persona)

    در این مرحله نحوه استفاده کاربر از محصول مشخص می‌شود و طراح متوجه می‌شود که کاربر برای رسیدن به هدف نهایی استفاده از محصول چه مراحلی را طی می‌کند.

    مرحله نهایی: پرسونای درگیر (Engaged persona)

    پرسونای نهایی از ترکیب دو مرحله قبلی حاصل می‌شود. به عبارت دیگر بیان نحوه کاربری محصول همراه با احساسات و اهداف کاربر. این مرحله به شکل سناریو نوشته شده و همراه با پروفایل کاربر به عنوان پرسونای نهایی محصول مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    توجه کنید که این گام‌ها قبل از لانچ محصول و زمانی کاربردی خواهد بود که طراحان و مدیران محصول هیچ دیتای قابل آنالیزی درمورد کاربران نداشته باشند.
    پرسونای ثانویه بوسیله دیتای کاربران واقعی مشخص می‌شود و در بروزرسانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • mana

    کاربر
    1400/03/14 در 2:49 ب.ظ

    《یک راهنمای همه جانبه برای طراحی محصول》

    وقتی به طراحی محصولی فکر می‌کنیم ابتدا باید به سه سوال جواب بدهیم:

    • کدام مشکل؟
    • چه کسانی این مشکل را دارند؟
    • برای حل آن چه کاری انجام دهیم؟

    یافتن راه‌حل برای یک مسئله شامل پنج مرحله است:

    همزادپنداری – درباره افرادی که دارید برایشان طراحی می‌کنید بیاموزید. در جهت درک کاربران پژوهش کنید.

    تعریف – دیدگاهی بر اساس نیازها و بینش کاربر بیافرینید.

    ایده‌پردازی – توفان مغزی راه بیندازید و راه‌حل‌های نوآورانهٔ هرچه بیشتری بیابید. با آزادی کامل فهرستی از راه‌حل‌های بالقوه تشکیل دهید.

    نمونه‌سازی – یک نمونه (یا یک سری نمونه) بسازید که انگاره (فرضیه) خودتان را بیازمایید. نمونه‌سازی به طراحان امکان می دهد که بتوانند بفهمند آیا در مسیر درستی هستند یا نه؛ نیزمعمولا راه‌حل‌هایی را به ذهن می‌آورد که بدون نمونه‌سازی به آن‌ها نمی‌رسیدیم.

    آزمایش – برای دریافت بازخورد به کاربران روی بیاورید.

    طراحی محصول شامل مراحل زیر می‌شود:

    1. مشخص کردن چشم‌انداز محصول و استراتژی: چشم‌انداز درباره‌ی طراحی محصول به سوال «چرا؟» جواب می‌دهد و استراتژی به سوال «چطور؟»
    2. تحقیق درباره محصول
    3. تحلیل و بررسی کاربران
    4. ایده‌پردازی
    5. طراحی
    6. تست و راستی آزمایی
    7. فعالیت‌های بعد از راه‌اندازی
    • پاسخ ویرایش شده 4 ماه, 2 هفته پیش توسط  mana.

برای پاسخ به سیستم وارد شوید.

نوشته اصلی
0 از 0 نوشته ها ژوئن ۲۰۱۸
اکنون